Tuesday, January 24, 2017

End-of-sem Break: Broga Hill


I went to Broga Hill yesterday. It was a great experience, I swear since this was the first time ever I went for hiking. Harini muscle aku sakit HAHAHA.. Lama tak stretching, so harini dia terkejut (bahasa orang biasa), unfortunately, aku tak sure in what is it in medical terms.


Being a medical student,

"Auch, sakit serratus anterior muscle aku."

"Knee joint aku longgar, ketaq."

"Ligament aku shaking."

"Alamak, do I suffer from tendonitis?"

"Muscle apa yang terlibat untuk flexion dan extension?"

Bila penat hiking,

"Lemak kat viscera aku banyak ni. OMG!" 



Other student be like,

"Belakang aku sakit lah."

"Lutut aku menggeletar."

"Kaki aku lenguh."



You know, nerd alert is on! HAHAHAHAHA. Haiyaaa! Seriously, when I went for hiking yesterday, those things kept popping on my head. The terms, abbreviation, the causes, the symptoms and even more worse, the insertion, origin and action of the muscles. Am I getting nerdy?


Nah, payung gambar.



New experience, new people, new life lesson.


Only 6 of us (SHAMSIM).


This photo is lovely!


Time nak turun lagi sakit weh, I swear!


Nahh, sotong tak jadi. Sorry, they are single but not available HAHAHAH




We captured every moment. Aku tak pasti total gambar berapa sebab guna 4-5 phone tapi yang aku dapat ada lebih kurang 100 something lah. Mula-mula rasa macam "boleh ke aku hiking ni?" tapi bila dah sampai puncak baru aku sedar yang kita kena yakin dengan diri sendiri sebenarnya. Trust your gut instinct and believe in yourself. Sape lagi nak percayakan diri kita kalau bukan ourselves kan?


Instead of family, kawan pun adalah tulang belakang kita, betul tak? I barely speak with guys, serious talk. Kalau aku macam nak konon-konon friendly pun kan, selalunya that guy yang akan rasa uncomfortable or maybe aku sendiri sebab dalam otak aku mesti fikir macam ni, "eh aku tak boleh cerita lebih2 dengan dia, aku tak kenal dia lagi."


So, most of the time, aku cuma boleh percayakan kawan lelaki yang satu sekolah dengan aku sahaja tapi itupun takdelah semua aku rapat. Beberapa je tapi kira kitorang kenal each other. Sebab dah berkawan since sekolah and kau dah kenal sikit macam mana perangai kawan kau ni kan hahahaha. Even yang perempuan pun, kalau aku nak share rahsia, aku akan cari kawan sekolah aku dulu. Entahlah, aku ni memang susah nak percayakan orang. Lagi dewasa ni, lagi berhati-hati aku pilih kawan.


Semakin dewasa, janganlah cepat sangat percayakan orang lebih-lebih lagi orang baru.. Ini resepi kehidupan terbesar. Kau biasa-biasa jelah, percaya jangan. Perhatikan dulu kawan kau, selidik background, test dia banyak kali then kau decide lah sendiri sama ada dia orang boleh dipercayai ke tak. Pandai-pandai kau lah.



Remember,

Trust takes years to build. It can be destroyed for seconds and takes forever to be repaired.



Aku sensitif sikit bab-bab trust ni. So, aku boleh percaya orang yang aku dah kenal lama (biasanya lebih 5 tahun). Kenal tu bukan kenal biasa-biasa, memang betul-betul kenal. Tapi kadang-kadang ada je kawan yang dah kenal lama and then break the trust, tapi aku harap aku tak dapat lah kawan macam tu. Takut juga.... mohon dijauhkan.


So, for whom I trust, you are so special to me! Don't break it!


I am so grateful for having them in my life as my friends! Rasa macam taknak kahwin sebab rasa macam dah cukup dah ada dorang tapi nanti kalau dorang kahwin macam mana? So, nak tak nak, kena juga lah gerak perlahan-lahan. Taknak lah jadi forever alone kan, cewahhhhh (nyampah). Sebab manusia ni tak kekal selamanya, takut dia berubah juga. I hope we can still keep in touch for years until Jannah in shaa Allah.


Seriously, aku anggap dorang as part of my family <3


Kalau gathering dengan dorang, I feel safe. So much (kau jangan nak buruk sangka lak). Like I said before, sebab aku kenal dorang dah lama, so I trust them and that's the reason why I feel safe when they are around me. Sweet tak I? HAHAHAHAHA

Kalau nak minta tolong pun kan, orang first yang aku terfikir is kawan sekolah aku.


Even mak aku pun, kalau aku cakap nak keluar dengan dorang-dorang ni, mak aku bagi green light sebab mak aku sendiri pun kenal dorang and trust them. She knows her daughter will be safe with them. Hehehehehehe...


Thank you koranggg untuk pengalaman semalam! Next semester punya holiday, kita plan lagi eh. Can't wait!

No comments:

Post a Comment