Thursday, September 29, 2022

Okay ke tu

Rasa macam over nya nak cakap penat tapi aku betul-betul penattttt sekaranggg. Penatnya tahun ni.

Minggu ni, minggu group aku berulang ke HTAR untuk selama 2 minggu. Setiap hari, gerak pukul 6.30am keluar rumah, perjalanan 45 minit ke sejam. Sepatutnya sesi di HTAR perlu sampai jam 12 tengahari, tapi kami selalu pulang awal dalam jam 11 pagi dah gerak pulang. Sampai ke rumah dalam pukul 12 lebih. Jauh betul perjalanan. Memandangkan exam pun semakin dekat, otak masih banyak kosong dan perlu diisi.

I'm not a morning person. So, it's hard for me to wake up super early, pergi hospital awal and baru hari keempat harini, aku dah rasa burnt out teruk dahhh T.T

I can't imagine macam mana weh aku kerja nanti. Bangun lagi awal, balik kerja lagi lambat. Silap-silap macam mayat hidup je nanti. Risau tapi tulah, tak kerja, takde duit. Mana ada kerja yang senang kan. Yelah fine fine.

At this moment, somehow rasa macam lega pulak bila broke up kejap ni sebab I'm so freeeee from any commitment. Walaupun, kadang-kadang perasaan sunyi tu tetibe dia datang tapi so far okay je. Kadang-kadang jelah. Sebab lately ni rasa penatttt amatttt dan dah start burnt out. Pastu aku tak perlu lagi nak fikir-fikir pasal masa depan kahwin lah apa lah. Focus on my dream je dulu. Wahhhh bestnya rasa dia rupanya haha. Macam jahat pula tapiiii takpelah, Dia akan datangkan pada masa yang tepat. Aku malas nak fikir sekarang. Terlalu serabut.

Pastu sekarang rasa stress dengan diri sendiri sebab lemahnya rasa, cepat betul penat. Tengok member lain takde pun excessively penat. Siap boleh study lama-lama lagi. Aku, asal penat je tidur. Tidur bukan sejam dua, sekali balun 4 jam haishhhh makin stress mak. Pastu bila penat, tak study. Padahal kena study lah wehhhhh, 2 exam besar makin dekat kotttt eiiii gila betullah!

Ya Allah, kurniakan rehat yang cukup untuk aku. Pinjamkan sedikit kekuatan-Mu untuk aku tempuh hari-hari yang genting saat ini. Ya Allah, kurniakan kemudahan dalam urusanku, urusan ibu bapaku dan sahabat-sahabatku T.T

Tak patut rasanya nak cakap penat sebab takde apa yang patut dipenatkan. Penat lagi menjadi bodoh, wahai Sarah. Fuhhhh penuh liku jalan menuju fardhu kifayah ni ye. 

Nak risau pasal kerja tapi terlalu awal. Nanti bila masa tu tiba, in shaa Allah akan datang kekuatan yang luar biasa kan? In shaa Allah. Doakan kami lulus medical school tahun ni!!!



No comments:

Post a Comment