Tuesday, August 23, 2016

Missing my QN1014


Tadi baca group batch kat whatsapp, ada member update kawan yang study kat France nak balik dah.


Terus rindu batch. Mana tak nya? Mana boleh lupa kawan-kawan satu batch. Walaupun tak lah rapat sangat and biasa lah ada lah juga memori-memori hitam tu tapi memori hitam tu sikit je biasanya.


Paling rindu untuk dikelilingi dengan kawan-kawan yang tak sombong, yang rajin tolong orang, yang tak lokek ilmu, yang humble yang segala-galanya lah. Bukanlah terlalu mengagungkan mereka tapi itulah hakikatnya. Sahabat, andai aku diberi satu hari untuk memilih apa-apa kuasa, aku akan memilih untuk kembali ke zaman sekolah dulu. Sumpah rindu!


Bila dah keluar sekolah, mana nak dapatnya? Ada juga lah yang ada, tapi yang ada tu memang gem! Jangan lepaskan gem tu! Bukan germ okay, it's gem!



Kenapa rindu sangat ni haih T.T


Banyak benda kita harungi bersama-sama, dari set-up sebuah majlis (berbuah-buah rasanya) sampailah ke keputusan SPM 2014. We made it happened! First student yang berjaya mendapat 11A+ ialah student daripada batch QN1014. Walaupun pngk agak menurun tapi takpeee... Kita tetap berjaya! Itulah memori terakhir yang kita tinggalkan untuk sekolah.


Setiap tahun, cikgu pasti akan meluahkan kekecewaan terhadap batch kita. Yelah, batch kita tak cukup bagus kalau nak dibandingkan dengan batch sebelum-sebelum ni. Tapi itu tak melemahkan semangat kita semua, malah kita semua bangkit! Aku rindu semangat itu. Kadang-kadang tiap kali lepas bengkel, kumpul jap. Bincang sesuatu untuk perubahan masa depan acewah. Ketua tingkatan setiap kelas lah paling bagus. Setiap ketua tingkatan alert dengan anak-anak buah.


Aku paling salute dengan ketua tingkatan kelas aku lah, of course sebab aku duduk kat kelas tu hehe. Anas, namanya. Dia memangggg semangat! Semangat yang bukan main-main. Sampaikan, time aku nak pergi interview untuk medic pun dia whatsapp aku wish good luck tau! But sadly, aku tak dapat reply on time sebab phone rosak time tu. Serious, bila baca balik, aku terharu gilaaaaaaa T.T
Aku simpan lagi tau conversation tu, jangan main-main. Dia punya semangat tu meletopssss!

Aku ingat lagi ayat dia,

"Doktor ni insan terpilih dan aku yakin kau lah insan terpilih tu.."

Membakar semangat gue!


Memang best lah! Rindunya......



Cepatnya masa berlalu, sedar tak sedar dah nak masuk 2 tahun aku tinggalkan sekolah. Last day, 25th November 2014. Yes, I still remember the date I left my lovely school.


Hopefully, aku akan berjumpa dengan kawan-kawan species QN1014 juga kat usim ni hehe. Hopefully, harap tak tinggal harapan je.



Semoga korang semua berada di bawah lindungan-Nya, QN1014.
Belajar elok-elok.
I won't forget all of you.
 Missing all of you.
I'm proud to be one of QN members ;)




Lotsa love,
XOXO

No comments:

Post a Comment